NIEUWE NAAM: CULTUURHUIS PATER DEKKER

Het Pater Dekkerhuis is, samen met de voormalige H. Geestkerk, nu drie jaar in bezit van de Stichting Pater Dekker. Na flinke inpandige aanpassingen is het gebouw 27 mei vorig jaar officieel in gebruik genomen.

De nieuwe, aanzienlijk grote zaal leent zich uitstekend voor uitvoeringen van toneelverenigingen, muziekverenigingen, koren, lezingen en dergelijke. Daar wordt ook in toenemende mate gebruik van gemaakt. Zo hebben drie koren al een uitvoering van de Passion gegeven en heeft Accordeonvereniging Amady wegens succes al een tweede optreden gegeven. Op zondag 22 december was er een jubileumconcert van het koor Herleving, samen met het Brummens Mannenkoor. Alle 200 zitplaatsen waren uitverkocht.
De twee andere zalen worden al gebruikt door diverse verenigingen, zoals twee bridgeclubs, een schaakclub en twee zangkoren. Ook vinden er bingoavonden plaats. Er zijn ook diverse verenigingen die het Cultuurhuis gebruiken om te vergaderen.

De drie zalen lenen zich ook prima voor een condoleance. Dat heeft de praktijk al uitgewezen. Vaak gaat dit samen met Elfriede Arriëns uitvaartzorg de Verbinding, die, grenzend aan het cultureel centrum, een afscheidskamer heeft. Dit is een sfeervolle 24-uurs ruimte waar nabestaanden in een
huiselijke omgeving de periode voorafgaande aan de uitvaart met hun dierbare overledene kunnen doorbrengen. Alles in één gebouw!

En heeft u een verjaardag of een jubileum te vieren, dan zijn, afhankelijk van de grootte van de groep, alle zalen daar geschikt voor. Tegen een redelijke vergoeding kunt u één van de zalen huren en zorgt de beheerder ervoor dat alle dranken op voorraad zijn. De bediening houdt u in eigen hand.

Voor verdere informatie kunt u terecht bij de beheerder van Cultuurhuis Pater Dekker, Evi Mouw, bereikbaar onder nummer(06) 11 50 44 69

Het bestuur van de stichting heeft de indruk, dat de naam Pater Dekkerhuis, ofschoon een begrip in Eerbeek, nog teveel doet denken aan de voormalige kerkelijke functie van het gebouw.
Om die indruk weg te nemen, heeft het bestuur besloten de naam te wijzigen in Cultuurhuis Pater Dekker. Deze wijziging moet het multifunctionele karakter van het gebouw benadrukken.
De nieuwe naam gaat in per 1 januari 2020 en zal tot uitdrukking komen op de gevel, op de website, op het briefpapier en dergelijke.